Betonreparatie John Frost brug te Arnhem
De angst van Rijkswaterstaat voor verdere degradatie en schade aan de John Frost brug te Arnhem heeft geleid tot herstelwerkzaamheden. Na inschrijving en aanbesteding werd Batec gekozen om de werkzaamheden uit te voeren.
Opdrachtgever: Rijkswaterstaat
De John Frost brug in Arnhem is inmiddels ruim 80 jaar oud en heeft het en een ander te verduren gehad. Om verdere schade aan de brug tegen te gaan besloot Rijkswaterstaat om onderhoud aan de brug te laten uitvoeren. Batec werd gekozen om dit onderhoud uit te voeren. De brug dient zowel aan de boven- als de onderzijde gerenoveerd te worden. De werkzaamheden aan de bovenzijde zijn reeds uitgevoerd en bestonden uit het repareren van de schampranden op de hoofdrijbaan en het vervangen van de slechte delen van het asfalt en de slijtlagen op de stalen hoofdoverspanning en de betonnen aanbrug. Daarnaast heeft Batec de rubbers van de voegovergangen op zowel de hoofdrijbaan als op het fietspad vernieuwd om waterdichtheid te garanderen. Er is twee weken lang zowel overdag als ’s nachts gewerkt om de werkzaamheden uit te voeren.
De herstelwerkzaamheden aan de onderzijde van de brug moeten nog uitgevoerd worden. Voor het herstel van de schades aan de onderzijde van de hoofdoverspanning zal een stalen inspectiewagen gebruikt worden. Voor de herstelwerkzaamheden aan de onderzijde van de aanbrug zal een speciale, tijdelijke hangsteiger ingezet worden.